måndag 5 november 2012

Väl förberedd!



 Här är en bild på en nymålad oljemålning.

Maken och den äldsta dottern har målat och tapetserat men det är inte färdigt än så än kommer inga bilder.
Jag har suttit utanför rummet så jag har varit med i samtalen hela tiden fast jag suttit som fastlimmad framför datorn.
Har suttit hela helgen och jobbat med vår web butik sida och bildspel som visar hur det ser ut i vår fysiska butik.
Nya flikar i menyraden är gjorda och allt ska fungera nu.

Gå gärna in på vår web butik sida




Min väninna Carina kom hem med så vackert paketerade godsaker i Fredags som jag gömde och sparade till i går kväll. Stora chokladdoppade pepparkakshjärtan, kakor som också var chokladdoppade med nötter ovanpå, minikakor och bäst av allt var den tjocka, hårda knäcken som var helt underbart god!

Hon provbakar nu inför julutställningen där just fiket med hembakat är hennes åtagande.
Knäcken hoppas jag verkligen kommer att finnas till försäljning för den vill jag köpa både åt oss själva men även att ge bort.
Dom är så vackert förpackade så det är en perfekt fika present!

Nu jobbar vi alla hårt med att få alla detaljer på plats. det är roligt att vi är så många som gör utställningen tillsammans. Det blir mycket att titta på då för alla besökare.


Här är de stora knäckbitarna!


I går kväll sa den yngsta dottern till mig- mamma, vill du se hur en sminkväska  bör se ut?
Hon tycker med all rätt att hennes mamma är en sån som aldrig har med sig något av vikt i sin handväska!

-Jag är en sån som kommer att ha med mig allting som man "ska ha när man har barn" deklarerar hon.
Jag har berättat att jag oftast gick ut med en tom skötväska fast jag hade småbarn!  Men, det ordnade sig alltid ändå på nåt vis.
Jag är inte den som har nån direkt koll på saker och ting. Jag har på både gott och ont inte något kontrollbehov alls. Förutom när jag ska åka med fortskaffningsmedel, såsom båt och flyg ! Jo, jag gillar att åka både båt och bil bara det går sakta!

Jag var helt förbluffad. Hur kan en liten sminkväska rymma så mycket!

Jag har fått en check lista på innehållet:
parfym, deo, concealer, mascara, nagelfil, tjejsaker..( trosskydd menar hon) pincett, tofsar, hårnålar, åksjukemedel, kam, tuggummi, halsband, ipren, skoskavsplåster, plåster, nivea kräm, tandborste, tandkräm, lipsyl, läppstift, desinfektionsmedel, våtservetter, sminkvåtservetter, rengöringstvätt, nagellack, silkes droppar till håret!!?
Ja, kära nån, jag har bara läppstift med mig så hon har rätt i att jag inte är "välpackad"!





 Här ser man hur liten väskan är.
Väskan är alldeles ny, den fick hon av Pernilla häromdagen. 



Har fått meddelande om att 5 stycken biljetter finns kvar att köpa till Modevisningen på den 6 November som är i Rädda Barnens regi och pengarna under kvällen går till Världens Barn.

Du som vill komma kan höra av sig till mig på 0735.169600.

Önskar er alla en god natt!
Susanne


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar