måndag 5 november 2012

Knäck med pepparkaks smak!


Så här mysigt hade jag när jag åt frukost i lugn och ro i morse.
Jag satte på ett av mina nerladdade STIL program som är på P1 . Idag lyssnade jag på Stil om nattlinnen och pyjamas. Åh! jag bara älskar att sitta och lyssna på just alla dom här radioprogrammen STIL.
Alla är så himla bra. Man lär sig massor om mode genom tiderna.
Jag har ännu många program kvar att ladda ner och njuta av.




Så här såg rummet ut i morse, men nu ikväll är hela rummet färdigmålat och en fondvägg med vit tapet med nåt rokoko  blomsterslinga är uppsatt på en vägg.
Maken dividerade länge och mycket om den där lilla tapetfjutten!
Han fattade inte alls varför han skulle behöva sätta upp den när den ändå var vit, samma färg som väggen.
Vi åker och köper en ny, en med färg, så sa han!
Ni ska få se vad int det lev med den vita som bara skimrar lite.
Sedan har maken hittat en sida på nätet med sänggavlar som var målade direkt på väggen.
Det gick dottern helt igång på. I guldfärg ska det vara.
-Sånt här är du bra på så det får du fixa snabbt tyckte han och fick medhåll från den yngre kopian av honom.
Som om inte jag har nog med att måla färdigt tavlor till vårt öppet hus 1: advent!

Jag har lovat att måla men inte när, det får bli när jag är klar med alla tavlor.


Jag fick ett snabbt besök av Carina idag som kom med lite annat gott som vi inte smakat tidigare.
Hon är verkligen duktig att baka som mina döttrar sa.
Vi hann att ta en fika tillsammans, det vill säga, jag drack te och åt knäck och Carina drack kaffe.




Vi provsmakar så det står härliga till! Jag gillar verkligen knäcken som har pepparkaks smaken, men döttrarna gillar den vanliga hårda knäcken i brutna bitar bättre. Maken bara äter och har inga åsikter men han verkar nöjd!
Jo,-gott! säger han.

Ni som vill smaka på just Carinas godsaker ska komma till oss till vår jul utställning.

Här är knäck klubba med pepparkaks smak.
Spinning i kväll som alltid är lika roligt och avslappnande och vågskålen med knäck och annat gott måste ju väga jämt med motion så jag får nog försöka öka på mina antal spinningpass lite tror jag.
För jag vill ju gärna vara med i testpanelen!

God natt önskar jag er, förresten har jag kommit på att jag ska nog skriva God Morgon istället för jag skriver ju bloggen så sent så de flesta av er läser nog blogginläggen dagen därpå som jag skriver och då är det ju inte natt.
Jag har alltid varit en nattuggla.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar