söndag 16 oktober 2011

Det ska vi fira!


Nu har vi hängt tavlor på väggarna och precis som på tavlan jag målat så blir det fest i morgon när vi har öppet för första gången. Men, det blir inte champagne som på tavlan utan hallongrottor som jag bakat och kladdkaka med vispgrädde som Pernilla bakat till kaffet/the´.

Fast, jag kan nog konstatera att baka är liksom inte min grej!
Inte för jag smakat dom än för nu är klockan för mycket för sött men som min kära make påtalade när han var med och plockade ut formar på plåten " du kanske skulle hålla dig till recepten eftersom du inte bakar så ofta".
Jag ville ha större kakor än de små klickar som receptet angav att det skulle vara , så jag gjorde dom så stora som jag själv tyckte såg trevligt ut och då stämde ju inte tiden i ugnen....ja.ja

Problemet egentligen började när jag skulle ha receptet. Jag hade glömt att det recept som jag har använt till hallongrottor tidigare och som verkligen blir supergoda har jag i vår sommarstuga för det är där jag bakar. Det receptet har jag fått av en väninna som jag haft i många år, " Karin på Drängkammar`n" som vi döpt hallongrottorna till eftersom det är hon som jag fått det av , det receptet är oslagbart. Det går inte att misslyckad med dom.
Och, nu stod jag här klockan halv 12 en Lördagsnatt och skulle baka just dom kakorna och då kan man ju inte ringa upp och fråga efter receptet!
Äsch! sa maken, jag letar på ett recept på nätet, det blir nog lika bra, men näää det blev det inte!
Ni ska få receptet av mig när jag hämtat det från stugan.


Här håller vi på och färdigställer saker och ting, sladdar ska dras, datorer ska kopplas in, allt hängde liksom ihop med en borrmaskin, en Hilton eller vad den nu heter, för väggarna är av betong, ja, det är bara att konstatera att det är Johan, Pernillas man som slitit hårdast idag. Min make har haft tur och inte varit på hemmaplan, en sväng till London på två dagar timade han in perfekt just som vi hade behövt honom, fast det var på jobb och inte semester så jag hade inget att säga till om där.



Här kan man slå sig ner och ta en kopp kaffe i en gammal kopp om man så önskar men annars finns det moderna latte muggar också. Vi har valt att ha en blandad stil, gammalt och nytt i en mix för att vi tyckte det kändes roligt.


 Vi har fyndat på Erikshjälpen och hittat ett skåp som blev alldeles perfekt som kassadisk, en serveringsvagn för ett par hundra och en jätte fin rokokosoffa .
Vi kan verkligen rekommendera alla att åka till en affär som man både kan fynda på men också göra en insats för andra människor. Det blir dubbel glädje liksom!








Lite juvel finns att köpa så klart!


Kannan tog jag med hemifrån för att den skulle användas som termos, det är ju det den är till för, men Pernilla tyckte den var alldeles för fin för det och ställde in den i glas-skåpet för beskådning!
Ja, nog är den annorlunda i alla fall.
Den är inhandlad i Oman, jag fastnade för den när vi var där för ett par år sedan och fick den sedermera som julklapp och jag älskar den för just att den är så udda. Den ser ut som en "Alladin kanna" som man kan stryka på och önska sig nåt tycker jag.



Hattarna är mina gamla utklädnings hattar så dom tog jag bara med på skoj för att visa Pernilla.
Dom ligger inte här i morgon.





Nu är det verkligen dags att sova.
Önskar er alla en god natt och hoppas på besök av några av er i morgon!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar