tisdag 10 september 2013

Malmö


Nu tänker jag visa upp mitt favoritplagg som är en poncho i ett helt underbart tyg som är 100% ribbad bomull.
Tyget håller både färg, form och utseende.
Ett stort plus är att tyget har tyngd så det faller snyggt.

Jag kan faktiskt säga att jag använder ponchon i stort sett varje dag fast fast på olika vis.
Om jag känner mig lite frusen inomhus så sätter jag på mig ponchon.
Ska jag väg till affären så slänger jag på mig den, när jag och maken var på stan för en kväll tillsammans med goda vänner i Fredagskväll så hade jag med mig ponchon och drog den över kappan när vi cyklade hem på natten.
Den passar till alla tillfällen.
Här visar jag bilder på hur olika ponchon ter sig beroende på vilka knappar man föredrar som detalj och likaså vad man väljer för typ av byxa så blir det ett vardags eller festplagg.
Den passar kvinnor i alla åldrar!

Namnet på den är Malmö.
Vi har bara ett fåtal av den kvar så här gäller det att passa på för ett mer praktiskt plagg får man leta efter.





Tuff till jeans och så varm och go både inomhus och ute.
När vi designade den så ville vi ha ett plagg som fungerade hela året.
Här är den dragen mer nedåt så att halsen blir mer urringad och tack vare tygets tyngd så håller sig ponchon på plats.



Den med swarovskistenar som detalj på bilden ovan ger en mer elegant look.



Gå in på vår webbutik och läs mer om Malmö- ett superbra plagg för kalla höst och vinterdagar.

Susanne
https://www.marthamildred.se/category.html/vast

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar