måndag 5 augusti 2013

Auktion

Hade en mycket trevlig Söndag i går med min väninna Åsa och två av deras barn och sedan vår äldsta dotter.
Jag håller med Li Pamp som var en av årets sommarpratare i P1 att man ska förvalta fina vackra möbler som ofta är av otroligt bra kvalité och ev måla om och förnya om man nu inte gillar ursprungsfärgen på möbeln men har man gjort fynd så varför inte göra om så att möbeln känns rätt för ens smak.
Man får mycket för pengarna när man köper på auktion och loppis.
Alltså, att åka på auktion och göra fynd är så roligt och perfekt för alla ungdomar som ska skaffa eget bo inom snar framtid.
Vilka otroliga fynd som kunde göras
igår!
Den spegeln som syna på bilden var hur praktisk och vacker som helst.
Jag ropade in den för 300:-
Slipat glas och hur fin som helst i skicket!
Passade jättefint på den platsen som jag hittade åt den tillfället, jag hade egentligen tänkt ta med den till jobbet för den är ideal i och med att man kan se sig själv från flera sidor i den.

Horn har jag letat efter länge men tyckt dom var för dyra.
Nu ropade jag in en hel låda så om någon vill köpa ett av mig så har jag några till salu för 100 :-/ styck.
Jätte snyggt att bara sätta på väggen, det är redan borrade hål i dom så dom är klara att bara spika upp och sätta en snygg ram på väggen som ramar in den, alltså ingen träskiva behöver man sätta den på.
Snyggt med bara väggen som syns mellan hornet och ramen.
Nu har jag målat ett vitt och hittat en plats åt den.

Två stycken ville dottern ha och dom blev jätte bra i hennes rum.
En fick agera krok till en fin galge med en vacker klänning på.

Dottern gjorde nog ändå dagens fynd och vad hon ropade in ska jag visa en annan dag.

Nu har jag och maken nyss kommit hem från en fin båttur med vår lilla gröna båt som går i den lugna fina hastighet som passar mig!

Vattnet var spegelblankt, så skönt det är ute nu.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar