torsdag 16 februari 2012

Regnmannen!





Nu har jag fått tillåtelse att berätta en liten rolig episod som hände i morse.
Yngsta dottern går på en skola med musikinriktning, Karl Johan skolan kallas den.
I kväll var vi föräldrar och släkt och vänner inbjudna till skolan. 
Vi bjöds på uppträdanden med sång och dans mm.
Sedan hade klasserna haft i uppgift att skapa olika miljöer efter filmteman. Dom var två och två som jobbade tillsammans.
Jag hade frågat vilken film som tilldelats vår dotter och hennes lilla kollega.
Rainman!
Aha! " har ni sett den"? Nej, men det ordnar sig fick jag till svar!
OK!

I morse var den yngsta mycket "stressad" , hade massor att fixa och ta med sig osv.
Jag lovade skjutsa till skolan då det var flera tunga väskor som skulle med.
En kvart innan vi skulle lämna hemmet så frågade jag" Hur har ni gestaltat filmen?
Regn, massor med regnmoln, stora regndroppar och så??!!!
Va? Varför det?
Men, det är ju rainman , mamma!
Men, lilla vännen, vad tror du filmen handlar om?
Regn!

Vad tokigt det kan bli!
I skolan idag så fick dom göra om allt, men dom lyckades göra sin monter jätte bra.
Det blev verkligen en Rainman hörna med bilder från filmen och tändstickor och spelpoletter och allt !

Nu i efterhand kunde vi skratta åt hela missförståndet.
Och, i helgen ska vi se filmen för Pernilla hade filmen hemma.
För till saken hör att min yngsta dotter älska allt som Tom Cruise gör, men den här filmen hade hon missat totalt.

Nu önskar jag er ALLA en god natt sömn.

Susanne

Här är bilder som dottern tog på sin idol på Madame Tussauds wax kabinett




Här är paret som det hela handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar