torsdag 20 oktober 2011

Kaffe med utsikt!

  Här öppnar sig dörren till något nytt och härligt!


I dag när det är en sån här gråmulen dag vill jag skriva om något som åtminstone kan i fantasin få en att känna värme och sol.
Det var en mycket bra resa som jag och en vännina gjorde med våra döttrar för ett år sedan ungefär.

Så reste vi

Vi åkte från Arlanda, Stockholm, till Enfidha, Tunisien, med Fritidsresor och bodde på hotell Blue Star Miramar Hammamet med all inclusive.
Vi bodde i en  liten stad på nordafrikas östra kust, det väldigt soliga Hammamet (alla dagar utom en, då det å andra sidan regnade så mycket att utflyktsbussens vindrutetorkare gick sönder – ”de har inte använts på tio år”, sa den förvånade chauffören).






Här nere var ett cafe´och utsikten var bedårande. Vi har bott i Kuwait för ganska många år sedan och jag kände mig hemma här i Tunisen och i den här miljön. Det påminde mycket om tiden och livet  i Kuwait som jag har så mycket positiva minnen från.









Här är bilder från hotellet som vi bodde på.





Vi hittade kissar som vi gav mat åt, men det visade sig att personalen på hotellet gav dom också mat varje dag till min stora glädje.





Så här fint vek dom min ena dotters nattlinne.




Utflykt till kulturens vagga (i alla fall en av dem), Kartago, och den vitkalkade konstnärsstaden Sidi Bou Saïd. Och ett helt gäng små turer till närbelägna staden Hamma­­met med sin gamla medina, där det var rena fröjden att gå omkring.








Visst längtar man till värmen nu.

Jag önskar er i allafall en bra dag i det lite småkyliga Sverige.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar