torsdag 30 januari 2014

Gildas Rum

 Gildas Rum

Jag har tänkt visa foton som jag tog ifrån café Gildas Rum i flera veckor nu och idag så ska det bli gjort.
Jag och min kollega Annica som jag jobbar tillsammans med som säljare för Skandinaviska Ledarhögskolan var i Stockholm under en vecka i November för att stå på två olika mässor, dels Hälsomässan och sedan Kompetensmässan.
Vi fick en dag ledigt mellan mässorna och då ägnade vi oss åt att utforska Söder i Stockholm.

Söder är en stadsdel som jag ÄLSKAR!
Vi har turen att få bo där på söder i en underbar lägenhet som tillhör SLH.
Det finns massor med butiker, matställen och promenadstråk som faktiskt är roligare att se och besöka än det som ligger mitt inne i Stockholm enligt MIG!

Jag ska visa mer foton från ställen vi var på en annan dag.

Hur som helst- Gildas Rum=hit måste du bara ta dig om du har några timmar till övers för att NJUTA!

Mmmmm... vi satt där inne länge och pratade, skrattade- vilket man gör mycket med Annica.
Det är så härligt med människor som man kan gapskratta tillsammans med.
Dagar som man fått skratta mycket är = Lyckliga dagar tycker jag.

Gildas Rum är ett café med sofistikerat kitschig inredning, sammetsfåtöljer och kakelgolv Inredningen har spår från den marockanska affären som låg i samma lokal innan. Serverar fräscha och matiga sallader och mackor med levainbröd (franskt surdegsbröd) som grund. Har även ett stort utbud hembakade sötsaker. Öppnade sommaren 2009. Min favoritmusik jazz spelades mjukt och skönt i bakgrunden.










På Gildas Rum får man ta med sig hundar in!
Jag vet ett ställe till som HUNDAR är välkomna in- hos butik Fiorella & MarthaMildred på Ringgatan 28 i Örebro!
Där får hunden till och med lite hundgodis om expediten har tid:))

Här hittade vi två söta vovvar att prata med:))

Dörren till Toa




 Nu måste jag skynda mig att göra mig i ordning för jag pratade precis med Pernilla som är den som är i butiken idag och det har precis kommit både väskor och nya kläder idag som jag bara MÅSTE se och testa såklart.
Även nya prover på vårens nya jumper och kjol från vår egen MarthaMildred kollektion och de var helt perfekta sa P!

Önskar er alla en bra dag.

Susanne


 Här kommer länkar så att du hittar hit.
http://www.cafekartan.se/0148765/Gildas_Rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar