lördag 13 juli 2013

Att leva i harmoni med sig själv och andra.



Nu sitter jag på mitt favoritställe som är vår brygga och tar en kaffepaus.
Jag har varit igång sedan en timma tillbaka, först avnjöt jag frukost i all stillhet på bryggan och morgonen är den allra bästa tiden på dygnet när sjön ligger spegelblank och inga andra ljud hörs mer än fåglarnas kvitter.

Jag låg helt utsträckt och avslappnad och bara njöt.

Bryggan är det ställe som jag åtkommer till i mina tankar då jag ska känna mig trygg och lugn och lycklig. = Mitt mentala rum när man pratar om mental träning.

I går kväll satt maken och jag på den och tog ett glas vin och pratade om vad som gör var och en av oss lycklig.
Vad som vi önskar personligen att få ut av livet, våra mål och drömmar.
Sånt är viktigt att prata om tror jag.

Att komma i håg att man inte är en utan faktiskt två olika individer i en relation.
Man måste få vara det även om man är i en parrelation, sen är det viktigt att knyta samman drömmar och visioner så att vardagen fungerar fint och trevligt.
Men, man får inte tappa bort sina egna önskningar och åtminstone ha dom i åtanke så att livet bara rullar på och man inte får se eller göra det som man själv önskar att få ut av livet.

Så tycker jag iallafall!

En mycket mysig dag fick vi igår. En sån dag jag kommer att minnas i höst.
Efter vi arbetat i flera timmar i trädgården så åkte vi och hämtade mina svärföräldrar och åkte till Ässundet som ligger utan för Glanshammar, där är det ett sommarvikarier där dom är berömda för sina gigantiska räksmörgåsar.
Kan verkligen rekommendera alla som bor inom rimligt avstånd att åka dit.

Hamnade sedan i en butik som ligger på gatan bredvid mina svärföräldrar, butiken heter Annas bod.
Om den ska jag skriva senare idag.

Nu ska jag fortsätta med röjningen av träd.



Här är bilder från en annorlunda pool.
Jag tycker det ser läckert ut att simma där.

Jag gillar öppna vyer, kanske för att jag är en sån människa.
Jag är öppen för förändringar, är öppen för nya kontakter och gillar att ha och se världen utan att jag stänger om mig, det kanske är därför jag gillar öppna trädgårdar. Jag har aldrig känt behov av att stänga in mig så att min tomt inte har insyn.

Jag gillar att heja på folk som går förbi på gatan och slänger gärna ett par ord med såna jag inte känner.
Jag låg och funderade på just detta om varför man vill ha sina trädgårdar så olika och självklart finns det en förklaring till hur man väljer även där.

Men, inget är rätt eller fel, man väljer bara hur man vill leva sitt liv, du och jag har ett val.
Huvudsaken är att man är lycklig!

Önskar er alla en fin dag i solen

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar