måndag 10 mars 2014

Fröken Larssons Café

Ja, jag vet att bilden är suddig, men jag hade ingen mer på ägarinnan själv:)
 Örebros västra stadsdel är en bra del av staden och om ni gör ett besök hos oss först och sedan blir trötta på att prova kläder, skor och smink kanske så kan ni runda av med ett lunchbesök eller bara en kaffepaus hos ett riktigt trevligt ställe.
Nu vill jag informera om att den här veckan så har vi stängt Torsdag och Fredag.
Torsdag ska vi till Norrköping för att titta på nya tyger.
Fredag ska vi filma! Det ska bli så spännande och jag återkommer med bilder under fredagens filminspelning.

 Nu ska jag skriva och berätta för er om ett mycket bra lunchställe i Örebro.

Fröken Larssons Café.

Fröken Larssons Café på Ringgatan 10 i Örebro är väl värd inte bara ett besök utan flera.
Direkt man kliver in genom dörren så möts man av ett glatt ansikte som hälsar en varmt välkommen!

Nu har jag ätit ganska många luncher där och priset är mycket bra anser jag och maten är gjort på plats i Caféets kök.

Nu väljer jag att visa prislistor och matsedlar för att ni ska se vad som erbjuds.

I förra veckan så åt jag samma mat tre dagar i rad helt frivilligt alltså:))( Så typiskt mig sa ena dottern nu när jag läste upp vad jag skrivit)
Jag har fått en riktig storfavorit som jag hoppas och tror att den finns på menyn alltid.
Kyckling/ curry-lasagne som är så stark att det pärlas lite i pannan:))) ÅH!!!!! Så god den är.
Pernilla håller med mig om att den är utsökt- och det är ett bra betyg för den människan hon är mer kräsen än jag:)) Hon ville till och med äta den två dagar i rad och det var unikt. Hon vill ha variation.
Det är bra annars om hon har med sig matlåda som hon just hade den dagen som jag föreslog att vi skulle springa och köpa mat från Fröken Larsson.
Jag visste då på förhand att det var = att jag fick raggmunk till lunch nästa dag:)) Hon skulle aldrig äta en dag gammal matlåda! MEN DET GÖR JAG:))))










Här är en recention från en annan nöjd kund:
 Har nu varit och fikat på Fröken Larssons Café (Ringgatan 10, väster, Örebro) och kan bara säga att vi nu förärats med ytterligare ett riktigt bra ställe. Riktigt bra kaffe och enbart hemmagjorda bakverk och maträtter. Testade cappuccinon (görs på dubbel - Flat White - om man inte säger till) och kokostopp samt kolakaka. Vansinnigt goda bakverk!

Fröken Larsson själv är, som sagt, utbildad av Matteus (BaraVara, Kaffemästaren), men den som förväntar sig skön latte-art, får gå annorstädes. Kaffet är ganska neutralt och bör passa de flesta.

Besök gärna denna nya pärla i kaffe-Örebro! Jag kommer garanterat att gå dit fler gånger!

//Stefan (som glädjs ytterligt över att det finns ställen värda att besöka även för en annan)

Vägbeskrivning
https://www.facebook.com/FrokenLarssonsCafe

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar