måndag 3 juni 2013

Så här blev vår tårta!



 Nu i eftermiddag så provbakade min ena dotter tårtan som jag ska bjuda på i vår butik MarthaMildred i Örebro på Onsdag.
Vi har extra öppet då till 20.00. Passa på att komma och ta en fika och fynda för vi har REA med 50% på kvarvarande kläder och skor och vi har även fått in Vårens Nyheter (som inte är med på rean ).



Så gott det var till kaffet!
Men, vi glömde bort att det ska vara ett eller två lager med vanlig sockerkaksbotten också så det ska vi se till att det blir till nästa provomgång på Onsdag!


Nu blommar våra syrenbuskar för fullt, så underbart, bara så sorgligt att det håller i sig så kort tid.
Jag skulle önska att dom kunde blomma åtminstone hela sommaren!
Passade på att garnera tårtan med en liten knippe.
Men tårtan sveper man ihop på ett killevipp! Det är bra om man får oväntade gäster eller bara snabbt kommer på att man vill ha något sött och gott till eftermiddagsfikat kanske!


Har varit ute på promenad i dag nere vid Rynningeviken i Örebro.
Där är det ett mycket vackert promenadstråk som jag varmt rekommenderar till alla som inte gått där.
Trevliga grillplaster finns det efter vattnet, det luktade så gott av allt grillande så jag ringde hem och frågade den delen av familjen som inte var med på promenaden om dom kunde tänka sig grillad korv med bröd till middag, och sen fylla ut med tårta?!
Det kunde dom.
Korv med bröd och rostad lök, det är gott det!




Om man gillar fåglar så är det extra roligt att åka till Rynningeviken , massor med vackra fåglar håller till där.
Så söta små dunungar som jag fick med på bild.


Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar